Skip to main content

Piața de amenajare și design interior a cunoscut o adevărată transformare, în ultimii ani, marcați de perioada pandemică și de efectele sale. Timpul petrecut în case ne-a făcut să înțelegem mai bine importanța pe care spațiul în care locuim îl are și să alocăm altă semnificație acestuia.

Astfel, cererile pentru produsele și serviciile de design interior și amenajare au crescut, dar totodată și așteptările clienților. Compania românească Color Smart Distribution, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium Novacolor, Color Smart și Pittsburgh Paints, a răspuns nevoilor pieței și a reușit să se dezvolte și chiar să se extindă într-o perioadă în care multe investiții au fost stopate, iar companiile s-au aflat în impas.

Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre transformările prin care a trecut piața de design interior, dar și despre cum a reușit compania să-și continue expansiunea.

Cum s-a schimbat piața de design și amenajări interioare în ultimii ani?

Ultimii ani au fost marcați de pandemie și au avut un impact puternic asupra tuturor industriilor, inclusiv asupra pieței de design și amenajări interioare. A existat o perioadă în care locuințele proprii au reprezentat cel mai sigur loc, astfel că am petrecut mult timp în propriile case. Mulți dintre noi am realizat astfel cât de important este spațiul în care locuim și am început să îi acordăm mai multă atenție. Piața de design interior a cunoscut o creștere organică de 10-15%, în ultimii ani, iar solicitările clienților pentru produsele şi serviciile premium oferite de Color Smart au continuat să crească mult peste media pieței, în ultimii doi ani și au ajuns la 35-40% anual. Amenajarea interioară a devenit tot mai importantă și în casele românilor din vestul țării. Acest lucru s-a văzut în cererea mai mare pentru produsele și serviciile Color Smart care a venit din partea de vest a țării.

Au existat schimbări și în ceea ce privește alegerea produselor?

Vedem cum consumatorii se îndreaptă tot mai mult către produsele premium, de calitate, care au o rezistență mai mare și o durată de viață mai îndelungată. De asemenea, pentru că focusul a rămas pe sănătate, dar vorbim tot mai des și despre importanța protejării mediului înconjurător, produsele sustenabile au început să atragă tot mai mult atenția consumatorilor.

În străinătate există deja o cultură solidă legată de utilizarea produsele sustenabile și materialelor ecologice în amenajarea spațiilor. Arhitecții și designerii recomandă frecvent acest tip de materiale, pe care le și folosesc în proiectele importante, iar clienții sunt obișnuiți să țină cont în deciziile lor de cumpărare, de modul în care au fost create vopselele, atât pentru a-și asigura un mediu sănătos acasă, cât și pentru a proteja resursele planetei. Toate vopselele din portofoliul Color Smart Distribution sunt ecologice, realizate după normele Uniunii Europene, având cele mai mici emisii de substanțe toxice, fiind anti-bacteriene și anti mucegai. Totodată, toate produsele comercializate de Color Smart Distribution corespund cerințelor de calitate și sunt certificate de Standardul Breem și Leed.

Care sunt în prezent cele mai căutate produse din portofoliul Color Smart?

Din gama de vopseluri decorative cele mai căutate sunt finisajele metalice. De asemenea, foarte populară printre clienții noștri este și vopseaua lavabilă premium mată de foarte bună calitate.

Traversăm o perioadă dificilă din punct de vedere economic. Totuși, Color Smart vorbește de creștere și expansiune. Care este secretul din spatele acestui succes?

Color Smart are o experiență de peste 17 ani în piață, iar rezultatele de acum vin ca urmare a muncii noastre permanente. Suntem un business cu experiență, caracterizat de flexibilitate, care a reușit să depășească mai multe provocări de-a lungul timpului. Suntem în plină dezvoltare și ne dorim să menținem această linie. Legat de secretul care stă în spatele creșterii businessului Color Smart aș rezuma totul la un punct central – nevoia clientului. Color Smart s-a născut dintr-o carență a pieței care să satisfacă cerințele din piața de design și amenajare interioare și a rămas în permanență dedicat acestui țel – să răspundă nevoilor pieței, ale clienților. Suntem foarte atenți la cerințele clienților noștri și venim în permanență cu noi soluții și produse astfel încât clienților noștri să nu le lipsească nimic. Oferim servicii complete de la produse, la consultanță și chiar cursuri pentru formare. Așa ne-am dezvoltat și am continuat să creștem alături de clienții noștri. Deschiderea showroomului din Timișoara este, de asemenea, un pas pe care Color Smart îl face pentru a fi mai aproape de clienții și de comunitatea sa, pentru a deservi mai bine și într-un timp cât mai scurt zona de vest a țării.

Ce planuri mai are Color Smart după lansarea în Timișoara?

După lansarea showroomului din Timișoara, până la finalul anului avem în plan să relocăm magazinul nostru din Constanța. De asemenea, strategia noastră vizează extinderea sistemului de distribuție cu showroom-uri dedicate în orașe unde nu suntem încă prezenți cu gamele de materiale premium şi premium plus. De asemenea, vom extinde vânzările spre depozitele de materiale de construcții cu o gamă de produse dedicată acestui canal de distribuție. Ne dorim să acoperim şi alte zone importante ale ţării precum Buzău, Galaţi-Brăila, Suceava- Botoşani, Iaşi, Hunedoara, Târgu-Jiu şi Petroşani.

Lasă un răspuns