Compania românească Color Smart, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor de vopseluri premium și premium plus Novacolor, Color Smart și Pittsburgh Paints, mizează pe servicii personalizate și proiecte la cheie, pentru a-și face loc pe piața din Timișoara, unde a intrat recent.
În plus, Color Smart are în vedere formarea specialiștilor pentru a dezvolta piața de design interior și pe partea de servicii, nu doar în ceea ce privește produsele folosite pentru amenajarea locuințelor.
Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart, ne-a acordat un interviu în care ne-a explicat ce înseamnă servicii personalizate în amenajarea interioară, dar și despre cum arată piața din Timișoara în prezent.
Cum ați caracteriza piața de design interior din Timișoara?
Timișoara este un oraș activ, în plină dezvoltare în ceea ce privește piața imobiliară în general, și segmental rezidențial în mod special. Piața de design interior și amenajare crește în tandem cu dezvoltarea domeniului imobiliar și are un potențial real de expansiune. Am văzut o cerere tot mai mare venită din zona de vest a țării pentru produsele din portofoliul Color Smart, motiv care ne-a determinat, printre altele, să intrăm în piața locală.
În plus, spre deosebire de alte orașe, în Timișoara clienții finali înțeleg importanța și avantajele de a lucra cu un designer sau arhitect în proiectul de amenajare al casei, țin cont de calitatea materialelor pe care le aleg, de la tipul de pardoseli, până la calitatea vopselelor, și lucrează cu echipe de aplicatori calificați.
Ce completări aduce Color Smart pieței locale?
Color Smart vine să completeze în special zona de servicii în materie de design interior și amenajări, dat fiind că produsele noastre erau disponibile timișorenilor prin intermediul magazinului online sau al distribuitorilor noștri. Mizăm însă pe serviciile personalizate și proiecte la cheie, care până acum lipseau din piață. Suntem aici să dăm viață oricăror proiecte și să creăm alături de comunitatea de arhitecți și designeri și împreună cu clienții noștri locuințe care să răspundă preferințelor, dorințelor și nevoilor fiecăruia dintre ei. Încă de la primii pași în showroomul nostru, suntem alături de clienți și le oferim consultanță, îi ajutăm să-și aleagă culorile, texturile și finisajele potrivite, în funcție de specificul proiectului, astfel încât să reușească să obțină casa la care visează. De asemenea, oferim consultanță în bugetare, prin estimarea și calcularea încă de la început a bugetului necesar pentru realizarea amenajării dorite. Specialiștii Color Smart pun la dispoziția clienților și suport tehnic pentru pregătirea vopselei, dar și consiliere în șantiere. Totodată, recomandăm specialiști – arhitecți, designer, constructori sau aplicatori, pentru a ne asigura că proiectul îndeplinește cerințele clientului, dar și standardele de calitate ale Color Smart.
Există suficienți specialiști – designeri și arhitecți – în Timișoara?
Timișoara are una dintre cele mai renumite facultăți de arhitectură din țară, astfel că există o comunitate numeroasă de arhitecți și designeri.
Totuși, mulți dintre cei ce trec pragul showroomului Color Smart își găsesc cu greutate echipe de specialiști care știu să aplice vopselele decorative atât pe pereți, cât și pe uși, mobile sau suprafețe metalice. Noi ne-am propus să facem viața clientului cât mai simplă, să-l ajutăm să-și ducă la bun sfârșit proiectele în termen și la nivelul de calitate dorit și investim în formarea, evaluarea și dezvoltarea mai multor echipe de aplicatori. De aici a pornit ideea Academiei Novacolor, unde creștem specialiști care pot livra la cheie orice proiect de amenajare interioară sau exterioară.
Vom organiza, în aceste sens, workshopuri dedicate fiecărei categorii în parte, de la începători, la oameni cu experiență. Prin cursurile din cadrul Academiei Novacolor, ne propunem să formăm viitori maeștri, cu care ulterior să colaborăm pe piața locală și nu numai.
Toată lumea are de câștigat din această inițiativă, clientul care beneficiază de rezultate la cheie, aplicatorii care învață și se dezvoltă, și noi care ne îndeplinim misiunea de a transforma în realitate amenajările la care visează clienții.
Care sunt așteptările Color Smart odată cu lansarea showroomului din Timișoara?
Până la finalul anului ne propunem să fim mai aproape de fiecare comunitate în parte, și să fim prezenți în mediile relevante specificului businessului nostru. Traversăm o perioadă de acomodare, în care vizăm să convingem piața locală de valoarea unică a produselor și serviciilor pe care le oferim, să creștem o echipă nouă de specialiști.
Legat de așteptările financiare, ne așteptăm la creșteri abia din al doilea an de funcționare, respectiv 2023. Din cifra de afaceri prognozată pentru 2022 estimăm că doar 5-8%, respectiv 250.000 – 300.000 de euro, se va datora deschiderii noului showroom Color Smart în Timișoara.