Skip to main content

Designul interior a început să ia amploare şi în ţara noastră, iar oamenii apelează tot mai des la planuri create de arhitecţi sau designeri de interior pentru locuinţele lor. Deşi preţul continuă să fie pentru mulţi români principalul factor în funcţie de care aceştia îşi iau deciziile atunci când vine vorba de amenajarea locuinţei, calitatea începe să capete importanţă.

Cătălina Trupşor, fondator şi CEO Color Smart Distribution, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre evoluţia pieţei de design interior, despre propunerile de design oferite de Color Smart clienţilor săi, dar şi despre planurile de dezvoltare ale companiei, care a continuat să crească chiar şi în pandemie.

Reporter: Cât de important este designul interior atunci când vorbim de alegerea unei locuinţe sau a unui spaţiu de birou?

Cătălina Trupşor: Designul de interior este cel care animă, dă personalitate şi prestanţă unui spaţiu, fie că vorbim despre o locuinţă sau un spaţiu de birou. Prin designul ales se transmit cele mai puternice mesaje despre cei care locuiesc sau lucrează acolo.

De aceea este foarte important ca amenajarea să fie adaptată dorinţelor proprietarilor pentru a se bucura de timpul petrecut acolo. Fiecare avem propria viziune despre ce înseamnă o casă primitoare şi caldă sau un birou amenajat într-un mod plăcut pentru lucru.

Reporter: În ce măsură a crescut interesul pentru amenajări interioare în ultimii ani, având în vedere că oamenii au petrecut mai mult timp acasă?

Cătălina Trupşor: Faptul că oamenii au stat mai mult timp în casă le-a mărit apetitul pentru redecorare. Relaţia oamenilor cu spaţiul în care trăiesc s-a schimbat în perioada pandemiei, preocuparea acestora pentru cum arată casa, biroul, restaurantul sau clinica în care lucrează a fost mai acută decât înainte.

Oamenii au avut ceva mai mulţi bani pentru reparaţii, deoarece au călătorit şi au ieşit mai puţin. A fost mai mult timp pentru analiză, decizie, dar şi implementare de proiecte casnice.

Mai mulţi clienţi au dorit ceva special, personalizat, care să-i ajute să se simtă mai bine în mediul lor. Putem spune că piaţa de design interior a cunoscut o creştere organică de 10-15% în ultimii ani.

Reporter: Ce propuneri de design oferă Color Smart clienţilor săi?

Cătălina Trupşor: De cele mai multe ori clienţii vin la Color Smart cu planul de design creat de arhitect sau designer, iar noi avem soluţiile şi materialele pentru a transforma orice stil în realitate – de la clasic, minimalist, industrial până la elegant, shabby chic, retro sau eclectic.

În cazul în care au nevoie de suportul nostru în această etapă avem o listă extinsă de colaboratori, arhitecţi şi designeri, pe care-i recomandăm în funcţie de nevoile exprimate de beneficiari.

Reporter: Care sunt cele mai căutate produse din portofoliul companiei?

Cătălina Trupşor: Clienţii noştri aleg vopseaua lavabilă premium mată de foarte bună calitate, iar din gama de vopsele decorative cele mai populare sunt finisajele metalice.

Totuşi, în ultima perioadă trendul la nivel internaţional se îndreaptă către materiale sustenabile, ecologice, se promovează apropierea faţă de natură. Arhitecţii şi designerii cu care noi colaborăm recomandă tot mai mult produsele minerale, cimenturile, argilele şi micro cimentul în proiectele lor. Din acest motiv putem observa o creştere a vânzărilor pe aceste gama de produse şi preconizăm că această tendinţă se va păstra în următorii ani.

Reporter: Se observă o creştere a căutărilor de vopseluri bazate pe calitate sau piaţa din ţara noastră continuă să îşi bazeze alegerile pe preţuri?

Cătălina Trupşor: În acest moment cei mai mulţi dintre români nu sunt încă dispuşi să aloce de la început bugete mai mari doar pentru a-şi amenaja casele cu produse de calitate, ignorând că atunci când plăteşti puţin, primeşti puţin. Când le prezentăm clienţilor avantajele vopselelor premium sau premium plus – durabilitatea acestora, rezistenţa culorilor, designul unic pe care îl pot realiza cu aceste tipuri de finisaje şi mai ales faptul că prin alegerea acestor materiale, rezistenţa amenajării la un nivel de calitate excepţional poate depăşii 10-15 ani, sunt plăcut impresionaţi, dornici să-şi decoreze spaţiile cu astfel de produse.

De asemenea, consumatorii din România au început să înţeleagă cât de important este să le placă mediul în care petrec mult timp. Încep să îşi dea seama că au nevoie de consilierea specialiştilor ca să obţină amenajări interioare personalizate, unice, speciale.

Noi ne străduim să ajutăm clientul să ia în calcul toate aspectele importante pentru realizarea unei amenajări aşa cum îşi doreşte, obţinută de fapt cu mai puţini bani şi mai puţină durere de cap decât atunci când alege materiale de duzină.

Reporter: Ce buget alocă în prezent românii pentru amenajări interioare?

Cătălina Trupşor: Bugetele clienţilor încep de la 2 euro/mp şi pot ajunge până la 200 euro/mp. Cei care aleg decorări doar cu produse lavabile alocă bugete cuprinse între 2,5 şi maxim 5 euro/mp, pe când clienţii care îşi doresc amenajări excepţionale cu produse decorative sunt dispuşi să investească de la 20 euro/mp până la 200 euro/mp.

Reporter: Ce planuri de dezvoltare are compania pentru următorii ani?

Cătălina Trupşor: Ne vom consolida şi dezvolta reţeaua de showroomuri proprii. În luna iunie vom deschide propriul magazin în Timişoara şi până la finalul anului vom reloca magazinul nostru din Constanţa.

Întărim sistemul de distribuţie cu showroomuri ale partenerilor în locaţii noi pentru a fi prezenţi în toate zonele importante din ţară. Extindem distribuţia spre depozitele de materiale de construcţii active în oraşele mici şi mijlocii ale ţării.

Am adus în România, în luna martie brandul de vopsele premium plus Pittsburgh Paints, un brand excepţional, lider Mondial, membru al grupului PPG, care de aproape 140 de ani revoluţionează segmentul amenajărilor interioare şi exterioare prin vopsele de calitate, cu acoperire mare. Vom oferi clienţilor posibilitatea să achiziţioneze de la materiale şi accesorii, la servicii de consultanţă sau la proiecte la cheie realizate cu echipele noastre de aplicatori.

Vom continua consolidarea comunităţii Color Smart. Clienţii, arhitecţii, designerii, aplicatorii, constructorii, magazinele sau depozitele cu care colaborăm vor găsi mereu la noi soluţii pentru probleme, inspiraţie pentru proiecte noi, suport în implementare sau un sfat util.

Reporter: Care a fost cifra de afaceri a companiei anul trecut şi ce estimări aveţi pentru anul în curs?

Cătălina Trupşor: Estimăm ca în anul 2022 să atingem o cifră de afaceri în jur de 4 milioane euro. În 2021 am avut o creştere de peste 35%, iar pentru 2022 ne aşteptăm la o creştere de 50%, bazată pe succesul iniţiativelor strategice pe care le derulăm.

Reporter: Vă mulţumim!