Skip to main content

Piața de design interior din Timișoara este în creștere, iar compania românească Color Smart Distribution, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium Novacolor, Color Smart și Pittsburgh Paints, vine să răspundă cererii. După o investiție de jumătate de milion de euro într-un nou showroom, situat pe strada Carol Davila, nr 23A din Timișoara, Color Smart aduce produse premium, finisaje speciale și servicii personalizate, care revoluționează piața locală de design interior. Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart, a explicat despre proiectele companiei, într-un interviu acordat PRESSALERT.ro.

– De ce a ales Color Smart Distribution să-și extindă activitatea la Timișoara și ce înseamnă această decizie pentru dezvoltarea afacerii?

– Am sesizat că pe piața locală din Timișoara există o comunitate mare de arhitecți și designeri, cerere pentru finisaje speciale de la clienții finali, mulți meseriași cu potențial, care pot învăța tehnici noi de aplicare. Astfel că ne-am propus să venim mai aproape de clienții și comunitatea noastră. De aici putem să coordonăm vânzările din toată zona de vest a țării. În același timp, considerăm că lipsesc din această zonă pachete personalizate de servicii care să includă: consultanță în alegerea culorii, texturii și finisajelor potrivite, în funcție de specificul proiectului, consultanță în bugetare (estimarea și calcularea bugetului), suport tehnic pentru pregătirea vopselei, consiliere în șantier, precum și recomandări de specialiști cu care companiile pot colabora – arhitecți, designeri, constructori, aplicatori. Noi venim să completăm aceste servicii atât de necesare atunci când îți dorești să dezvolți proiecte speciale.

Această extindere printr-un showroom propriu în Timișoara făcea parte din strategia noastră pentru anul 2022. Din cifra de afaceri prognozată pentru 2022 estimăm că doar 5-8% se va datora deschiderii Color Smart în Timișoara. Ne așteptăm la creșteri cu adevărat spectaculoase din anul 2, respectiv 2023, când vom deveni prieteni mai buni cu iubitorii de culori frumoase locali, iar valoare unică a produselor și serviciilor pe care Color Smart le oferă va fi evidentă pentru cei mai mulți dintre jucătorii din piața timișoreană.

– Ce noutăți aduce noul magazin din Timișoara pentru piața locală?

– Color Smart aduce nou pe piață pachetele personalizate de servicii pe care le oferă clienților, care pot include: consultanță în alegerea culorii, texturii și finisajelor potrivite, în funcție de specificul proiectului, consultanță în bugetare (estimarea și calcularea bugetului), suport tehnic pentru pregătirea vopselei, consiliere în șantier, precum și recomandări de specialiști cu care companiile pot colabora – arhitecți, designeri, constructori, aplicatori.

În același timp, Color Smart aduce și cursuri prin Academia Novacolor, care sunt o noutate pe piață.

Astfel, ne propunem să investim în formarea, evaluarea și dezvoltarea mai multor echipe de aplicatori, pentru ca proiectele clienților companiei să fie la nivelul de calitate dorit și cât mai simplu de efectuat. Prin acest tip de programe de pregătire, formăm profesioniștii cu care ulterior colaborăm.

– Care sunt planurile pentru perioada următoare?

– Orice intrare pe o piață nouă necesită o perioadă de aclimatizare, în care să devenim cunoscuți prin valoare unică a produselor și serviciilor pe care le oferim, să creștem o echipă performantă în cel mai scurt timp. Preconizăm că acest an va fi de creare a comunităților, a specialiștilor – arhitecți și designeri, a aplicatorilor și bineînțeles a consumatorului final. De aceea vom organiza workshopuri dedicate fiecărei categorii în parte, cursurile din cadrul Academiei Novacolor pentru a forma viitori maeștri, evenimente de networking. Investim, de asemenea, într-o promovare online activă în zonă, prin campanii de awarness, de lead generation, de educație. La finalul lui 2022 vom fi mai aproape de fiecare comunitate în parte, prezenți în mediile relevante pentru specificul businessului nostru. La nivel de companie ne propunem să relocăm magazinul propriu din Constanța, să ne extindem sistemul de distribuție cu showroom-uri dedicate în orașe unde nu suntem încă prezenți cu gamele de materiale premium și premium plus. Vom extinde vânzările spre depozitele de materiale de construcții cu o gamă de produse dedicată acestui canal de distribuție. Vom continua consolidarea comunității Color Smart – clienții, arhitecții, designerii, aplicatorii, constructorii, magazinele sau depozitele cu care colaborăm.

– În ce măsură planurile de dezvoltare sunt afectate de creșterile prețurilor din ultima perioadă, mai ales că vorbim de produse premium și premium plus?

– Într-adevăr, în piața de construcții, sunt multe materiale care și-au dublat prețul – fier, lemn. Specific în zona de finisaje sau vopsele, prețurile au crescut cu 20-25% față de anul 2021.

Datorită unui forecast bine gândit, ne-am asigurat stocurile la furnizorii externi, prin estimarea precisă a volumelor și a calendarului de importuri. Astfel, am putut negocia prețurile, încă din 2021 ceea ce ne-a ajutat să evităm creșteri mai mari de 10%, chiar dacă, prețurile medii pe piață au crescut cu aproximativ 25%. Ne-am organizat mult mai bine logistica, am planificat livrările de marfă doar de două ori pe săptămână, și am negociat contracte pe termen mediu cu transportatorii, astfel încât, am reușit să păstrăm aproximativ aceleași costuri ca și în anul precedent.

Până în acest moment, planurile noastre de dezvoltare nu au fost afectate și am păstrat ritmul pe care ni l-am propus la începutul anului.

– Care este secretul dezvoltării Color Smart Distribution?

– Secretul a constat în punerea clientului pe primul loc, într-o strategie clară și planuri de acțiune care ne-au ajutat să ne atingem obiectivele.

De asemenea, creșterea a venit din dezvoltarea și maturizarea sistemului de distribuție, din consolidarea relațiilor cu furnizorii externi, din strângerea legăturilor cu comunitatea locală de profesioniști.

Am atras tot mai mulți oameni pasionați de frumos în showroom, prin campanii de marketing țintite, am creat o comunitate închegată, ajutați și de workshopurile desfășurate frecvent de când am amenajat un spațiu special pentru evenimente.

Ne-am consolidat relația cu specialiștii – arhitecții și designerii, am organizat întâlniri de networking, am investit mai mult în materialele de suport vânzare – cataloage, panouri de prezentare, etc, le-am oferit ajutor și consultanță în șantiere.

Am organizat cursurile din cadrul Academiei Novacolor, dedicate aplicatorilor, în București. Am format profesioniștii pricepuți pentru fiecare categorie de materiale. Avem astfel o listă de aplicatori certificați de noi cu care vom colabora în proiecte de amenajare, pentru a livra proiecte la cheie celor ce și le doresc.

Lasă un răspuns