Skip to main content

Cătălina Trupșor a pus bazele afacerii Color Smart Distribution acum mai bine de 17 ani. Cu o hotărâre neclintită și cu certitudinea că va reuși, antreprenoarea a adus în România vopseluri premium și a schimbat complet piața de design interior din țara noastră. După ce s-a lovit de lipsurile din piață, în 2005 a investit 80.000 de euro din fonduri proprii şi a adus primul import. Compania românească Color Smart Distribution a devenit unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium Novacolor și Pittsburgh Paints.

Parcursul nu a fost ușor, pe tot anul 2005 Color Smart a vândut mai puțin decât facturează astăzi într-o singură zi. Totuși, compania a început să crească, iar dezvoltarea sa este în plină expansiune.

Color Smart Distribution estimează o cifră de afaceri de 4 milioane de euro pentru anul în curs, în creștere cu aproape 50%, față de anul 2021.

În prezent, Color Smart are locații proprii, în București, Constanța, iar începând din 16 iunie și pe str. Carol Davila, nr.23 A din Timișoara. În plus, are și o rețea formată din 12 distribuitori la nivel național: Cluj, Oradea, Craiova, Arad, Sibiu, Alba-Iulia, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Focșani, Bacău, Piatra Neamț, Brașov. De asemenea, compania este prezentă în 9 depozite de profil din țară. Pentru 2022 Color Smart și-a propus să acopere și alte zone importante ale țării precum Buzău, Galați-Brăila, Suceava- Botoșani, Iași, Hunedoara, Târgu-Jiu și Petroșani. Compania este prezentă și în mediul online, cu două noi magazine virtuale.

Color Smart s-a dezvoltat în permanență, atât ca sistem de distribuție, cât și ca servicii și produse din portofoliu. Astfel, pe lângă brandul italian Novacolor, specializat în produse decorative, care lansează anual trei-patru produse, Color Smart și-a extins portofoliul și, la începutul acestui an, a adus în premieră pe piețele din România și Republica Moldova brandul american de vopseluri premium plus, Pittsburgh Paints.

Totodată, în portofoliul Color Smart se regăsește o gamă largă de servicii ce pot fi achiziționate de către clienți, de la materiale și accesorii, la servicii de consultanță sau la proiecte la cheie realizate cu echipele proprii de aplicatori.

Color Smart a investit și în zona de educare, astfel că și-a lansat propria școală destinată specialiștilor care aplică vopsele decorative – Academiei Novacolor, cu suportul furnizorului din Italia Novacolor.

Cursurile pentru aplicatori sunt ținute la sediul din Capitală și de adresează atât începătorilor, persoanelor medii, dar și celor avansate.

Color Smart reușește în acest fel să acopere și oferta de servicii care lipsea din piața de profil, ajută aplicatorii să progreseze și să se specializeze în domeniul său și, totodată, oferă servicii la cheie clienților săi. Astfel, clienții Color Smart pot beneficia de echipe de specialiști care vor pune în valoare produsele alese și primesc recomandare exactă de cantitatea de vopsea necesară proiectelor lor. Bugetul va fi în acest fel mult mai ușor de calculat. În ceea ce privește prețul, în portofoliul Color Smart există produse şi la 1,5-2,5 euro/metru pătrat – pachet complet, dar și la 150-200 de euro pe metru pătrat.

Legat de profilul clientului, Cătălina Trupșor spune că aceștia sunt în jur de 60% doamne cu venituri medii spre mari, corporatiști, antreprenori, „tot ce înseamnă de la venitul mediu în sus”. Ca vârste, antreprenoarea spune că au coborât puțin: „Ne gândeam că ar fi între 30 şi 50 de ani, dar inclusiv tinerii merg spre varianta asta de design şi am observat că există tineri de 22-27 de ani care îmbrățișează mult mai rapid variantele de design, culorile, decât am făcut-o noi cu mulți ani în urmă”.

Deși prețul găleții de vopsea continuă să fie pentru mulți români principalul factor în funcție de care îşi iau deciziile atunci când vine vorba de amenajarea locuinței personale alți factori intră-n joc, cum ar fi prețul pe metrul pătrat aplicat, calitatea aerului, lipsa mirosului greu imediat după aplicare, durabilitatea amenajării și chiar sustenabilitatea materialelor folosite.

Oamenii încep să înțeleagă și să pună preț pe particularitățile produselor în timp, ca rezistență în timp şi menținerea pe termen lung a culorii alese. „Ce am observat noi de la declanșarea pandemiei a fost că stând acasă românii au dorit să redecoreze pereți sau diverse piese de mobilier.

Toată lumea a încercat să își îmbogățească cumva viața între cei patru pereți. Au fost mult mai atenți în ceea ce privește designul sau funcționalitatea. De un an încoace crește constant cererea pentru produse de bună calitate. Am constatat, pe lângă acestea, şi o creștere a numărului de clienți”, precizează Cătălina Trupșor.

În plus, dacă în trecut, în momentul în care achiziționau un imobil, majoritatea românilor credeau că știu mai bine decât specialiștii, Cătălina Trupşor spune că acum oamenii apelează din ce în ce mai des la profesioniști. Astfel, designul interior făcut de un specialist se poartă şi în țara noastră, iar oamenii apelează tot mai des la planuri create de arhitecți sau designeri de interior pentru locuințele lor.

Comparativ cu alte ţări europene, piaţa locală mai are încă de crescut şi la consumul de produs lavabil pe cap de locuitor, subliniază Cătălina Trupşor, deoarece momentan suntem la jumătate față de cel din Uniunea Europeană. „În ceea ce priveşte produsele premium, e o piaţă care se dezvoltă în România şi sunt convinsă că, pe viitor, va fi din ce în ce mai mare. Din total vopseluri, produsele premium vor putea ajunge, în viitor, la o cotă de 10-15%. Probabil în următorii 5-10 ani, dar e greu de estimat şi e cale lungă până acolo”, mai spune fondatoarea Color Smart.