Cătălina Trupșor a fondat Color Smart Distribution în 2005, iar astăzi compania este unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium Novacolor, Color Smart și Pittsburgh Paints. Ideea business-ului a pornit în urma dorinței sale de a-și reamenaja apartamentul de la acea vreme. În căutarea unor anumite nuanțe de vopseluri și unui anumit tip de finisaj, s-a lovit de o carență în piață, astfel că s-a gândit să aducă produse premium din afară și pentru alți români care întâmpină această problemă. Cu o investiție inițială de 80.000 de euro din fonduri proprii, Cătălina Trupșor a pornit la drum și a adus primul import.
Începutul nu a fost simplu, antreprenoarea povestește că a vândut mai puțin pe tot parcursul anului 2005, decât facturează astăzi într-o singură zi.
„În anul 2006 am început cât de cât să înțeleg canalele de distribuție, să dezvolt infrastructura, să clădesc o echipă performantă şi astfel au apărut creșteri de 300%, de 400%. Bineînțeles, de la ceva mic e mult mai ușor să crești”, mărturisește Cătălina Trupșor.
Afacerea și-a continuat drumul ascendent, iar în 2021 business-ul a închis anul cu o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro, iar pentru anul în curs se așteaptă la o majorare de 50% a cifrei de afaceri. Acestă creștere are la bază proiectele și investițiile planificate pentru 2022 de către companie.
„Color Smart este în plină dezvoltare, iar pentru 2022 ne așteptăm să înregistrăm o cifră de afaceri cu 50% mai mare față de anul trecut. Această estimare se sprijină pe inițiativele strategice pe care le derulăm – extinderea rețelei de showroomuri proprii și partenere, întărirea sistemului de distribuție la nivel național, aducerea unor portofolii noi de produse, consolidarea relațiilor cu furnizorii externi, îmbunătățirea legăturilor cu comunitatea de specialiști, vizibilitatea mult mai mare în mediu online, dezvoltarea unei comunități interesate de amenajări excepționale”, subliniază Cătălina Trupșor.
În plus, Color Smart alocă 3-5% din veniturile anuale pentru materiale de suport vânzare, iar o parte semnificativă din buget se duce și către organizarea cursurilor Academiei Novacolor, unde crește aplicatori pentru materiale decorative diferite.
Lansarea Academiei Novacolor este un semn al implicării companiei în piața din țara noastră și o investiție în educație. Color Smart își propune să investească în formarea, evaluarea și dezvoltarea mai multor echipe de aplicatori, pentru ca proiectele clienților companiei să fie la nivelul de calitate dorit și cât mai simplu de efectuat. Prin acest tip de programe de pregătire Color Smart formează profesioniștii cu care ulterior colaborează.
Planurile de dezvoltare ale companiei nu se opresc aici, cu o investiție de peste jumătate de milion de euro bugetată pentru 2022, Cătălina Trupșor privește încrezătoare către viitor.
„Color Smart este în plină dezvoltare. Pentru anul 2022 ne-am propus să deschidem un flagship showroom în Timișoara și ulterior să ne relocăm magazinul din Constanța. Ne vom extinde sistemul de distribuție cu showroom-uri dedicate în orașe unde nu suntem încă prezenți cu gamele de materiale premium și premium plus. De asemenea, vom extinde vânzările spre depozitele de materiale de construcții cu o gamă de produse dedicată acestui canal de distribuție”, a declarat Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart Distribution.
Extinderea companiei vine ca un pas firesc în evoluția Color Smart, dar și ca urmare a cererii tot mai mari din piață. Industria de vopseluri a cunoscut o creștere organică de 5-7% anual, mai ales în ultimul timp când relația oamenilor cu spațiul în care locuiesc s-a schimbat. În perioada pandemiei, preocuparea acestora pentru casele în care trăiesc sau muncesc a fost mult mai mare decât înainte. Astfel, în ultimii doi ani solicitările clienților pentru produsele și serviciile premium oferite de Color Smart au continuat să crească mult peste media pieței, ba chiar spre 35-40% anual.
În prezent, Color Smart are locații proprii, în București, Constanța și din 16 iunie și în Timișoara, precum și o rețea formată din 12 distribuitori la nivel național: Cluj, Oradea, Craiova, Arad, Sibiu, Alba-Iulia, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Focșani, Bacău, Piatra Neamț, Brașov. De asemenea, compania este prezentă în 9 depozite de profil din țară.
Pentru 2022 compania și-a propus să acopere și alte zone importante ale țării precum Buzău, Galați-Brăila, Suceava- Botoșani, Iași, Hunedoara, Târgu-Jiu și Petroșani.
Compania este prezentă și în mediul online, cu două noi magazine virtuale.
În portofoliul Color Smart se regăsește o gamă largă de servicii ce pot fi achiziționate de către clienți, de la materiale și accesorii, la servicii de consultanță sau la proiecte la cheie realizate cu echipele sale de aplicatori.