Color Smart Distribution, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium Novacolor și Pittsburgh Paints, are în sezonul estival vânzări cu aproximativ 7-10% mai mari față de celelalte trei trimestre ale anului, reprezentând 30-33% din cifra de afaceri realizată de companie. Pentru 2022, Color Smart estimează o cifră de afaceri de 4 milioane euro.
Vara este sezonul preferat de români pentru renovări, iar lucrările de construcții, amenajare, renovare sunt într-o creștere semnificativă. Totuși în aceste luni nu sunt recomandate lucrările la exterior, deoarece temperaturile sunt prea ridicate, cele mai potrivite intervale pentru rezolvarea exterioarelor fiind primăvara și toamna. În acest context, vânzările Color Smart sunt echilibrate în cele trei anotimpuri din an, lunile cu activitate mai redusă fiind cele de iarnă.
”Noi recomandăm tuturor clienților să aloce timp vara pentru amenajările interioare. În primul rând, datorită zilei mai lungi, aplicatorii beneficiază de lumină naturală, și astfel pot să lucreze mai multe ore pe zi, față de perioadele de iarnă. În același timp pentru că temperaturile ridicate combinate cu umiditatea redusă favorizează uscarea mai rapidă a pereților din interiorul locuințelor, astfel încât proiectele se pot finaliza mai repede.
Provocarea reală, complicat de rezolvat este găsirea echipelor de specialiști. Sunt relativ puțini aplicatori care știu să aplice vopsele decorative sau chiar vopsele lavabile premium și premium plus, deci cererea este mult mai ridicată pe perioada verii”, declară Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart Distribution.
Începând de anul acesta, compania s-a axat mult mai mult pe servicii personalizate și proiecte la cheie, care sunt greu de găsit de pe piața locală. Astfel că orice client care apelează la serviciile Color Smart se va bucura de o renovare rapidă și de o amenajare de cea mai bună calitate.
Bugetele clienților Color Smart încep de la 2 euro/mp și pot ajunge până la 200 euro/ mp. Cei care aleg decorări doar cu produse lavabile alocă bugete cuprinse între 2,5 și maxim 5 euro/ mp, pe când clienții care își doresc amenajări excepționale cu produse decorative sunt dispuși să investească de la 20 euro/ mp până la 200 euro/ mp.
”Românii se orientează mai mult decât înainte spre vopsele decorative, spre o paletă cromatică în culori mai vii, combinații de nuanțe și texturi inspirate în mare măsură din natură.
Clienții înțeleg avantajele vopselelor premium – durabilitatea acestora, rezistența culorilor, designul unic pe care îl pot realiza cu aceste tipuri de finisaje și mai ales faptul că prin alegerea acestor materiale, rezistența amenajării la un nivel de calitate excepțional poate depăși 10-15 ani”, declară Cătălina Trupșor.
În ceea ce privește cele mai căutate produse, piața din România s-a aliniat trendurilor internaționale și românii încep să aleagă produse la modă, precum betoanele, micro cimentul sau piatra.
În același timp tot mai căutate sunt vopselurile ecologice pentru că se pune un accent mai puternic pe materiale sustenabile. Utilizarea acestora în amenajările interioare reprezintă cel mai nou trend pe piața locală de design interior. Vopselele eco sunt realizate din var, pigmenți naturali și finisaje minerale care au un conținut scăzut de adezivi adăugați. Toate produsele sustenabile sunt certificate pentru reducerea formaldehidei, și nu conțin substanțe toxice precum titaniu și VOC. Aceste tipuri de vopsea sunt create prin înlocuirea materialelor derivate din fosile cu materiale regenerabile provenite din biomasă.
Toate vopselele din portofoliul Color Smart Distribution sunt ecologice, realizate după normele Uniunii Europene, având cele mai mici emisii de substanțe toxice, fiind anti-bacteriene și anti mucegai, prin urmare la finalul lucrărilor nu vor exista mirosuri neplăcute persistente iar aerul va fi curat și plăcut.