Skip to main content

Color Smart, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium și premium plus Novacolor, Color Smart și Pittsburgh Paints, estimează că locațiile instagramabile vor fi una dintre principalele tendințe ale pieței de amenajări interioare în 2023.

Proprietarii de restaurante, cafenele, hotelurile sau spații de birouri sunt doar câțiva dintre antreprenorii care pun tot mai mult accent pe oferirea unor locații impresionante pentru clienți, angajați și parteneri de afaceri. În multe cazuri, un interior creat special pentru a arăta bine în poze, instagramabil, poate fi cheia în dezvoltarea afacerii. Unele dintre cele mai instagramabile locuri din lume se află în Europa Centrală și de Est, în capitale precum Budapesta și Praga, iar tendința este aceeași și în România.

Catalina Trupsor_ColorSmartDistribution„Showroomurile noastre din București și Timișoare sunt un exemplu perfect de locații în care poți să faci zeci sau chiar sute de poze instagramabile. Business-urile care vor să se diferențieze și să se plaseze într-o zonă de servicii și produse premium acordă o atenție tot mai mare felului în care arată zona în care își desfășoară activitatea, îmbinând utilul cu frumosul și funcționalul. Întâlnim tot mai multe persoane deschise la nou, la curent cu trendurile internaționale de design de interior, care înțeleg importanța unei amenajări de calitate, personalizată. Cu cât produsele și serviciile generează imagini, filme, povești mai atrăgătoare, cu atât succesul în social media este mai ușor de obținut. Observăm o tendință de sofisticare a publicului larg, care-și dorește amenajări interioare spectaculoase, unice, speciale, realizate cu materiale sustenabile, naturale, ecologice”, declară Cătălina Trupșor, fondatoare și CEO Color Smart Distribution.

Pe o piață a decorațiunilor estimată să crească în 2023 cu peste 35%, există un interes ridicat pentru proiectele la cheie, unde beneficiarii care aleg produse lavabile premium sau vopsele decorative pretențioase scapă de bătăile de cap ale unui proiect independent. Ei au parte de un management de proiect eficient, de un responsabil care coordonează toate activitățile, supraveghează derularea etapelor și menține relația cu echipele de aplicatori. De asemenea, clienții primesc o bugetare realistă încă de la începutul lucrării, fără să aibă parte de surprize pe parcurs. Tot ce ține de calitatea lucrării este prioritatea responsabilului de proiect.

„Există încă mulți clienți care realizează prea târziu că ceea ce vor vedea tot timpul în spațiile pe care le amenajează sunt decorațiunile interioare. Prin urmare, fiind spre sfârșitul lucrării, încearcă să obțină rezultate excepționale cu bani puțini, ceea ce din păcate e imposibil. Primul aspect la care ar trebui să lucreze clientul român este protejarea bugetului pentru amenajări interioare și, desigur, să ia în calcul colaborarea cu un specialist arhitect sau designer care să îl ghideze printre capcanele numeroase ce apar până la finalul proiectului. Clienții care ajung la noi lucrează în proporție de 70% cu arhitecți sau designeri. Pentru cei 30% care nu au un specialist alături oferim servicii de consultanță în alegerea soluției și de training pentru echipele de aplicatori cu care lucrează”, adaugă Cătălina Trupșor.

Potrivit Color Smart, există o creștere clară a consumului de vopsele pentru lemn și metal, dar și a materialelor sigilante pentru beton, piatră. Segmentul home & deco a crescut foarte mult în pandemie și s-a menținut pe o tendință pozitivă. Drept urmare, doar pentru lacuri și vopsele, dimensiunea pieței românești este estimată la 250 milioane euro pe an. În ultimii ani, creșterea a fost de 5-10% pe an, mai puțin în 2022, când nu a fost consemnat un avans semnificativ.

Printre companiile care lucrează cu produse premium și premium plus, se numără cele care investesc în showroomuri de produse de lux, clădiri de birouri din clasele superioare, clinicile medicale care-și doresc o decorare conform standardelor occidentale și, nu în ultimul rând, jucătorii importanți din HORECA.

Color Smart și-a asumat și inițiative de educare a pieței de amenajări interioare premium. Sub umbrela Academiei Novacolor se desfășoară zeci de evenimente anual, atât pentru clienții finali, cât și pentru media și alți prieteni ai culorilor deosebite. În cele câteva ore petrecute la atelierele Color Smart, oamenii lucrează pe panouri de dimensiuni mari și simt ce înseamnă să ducă la bun sfârșit o amenajare de vis. Ei înțeleg măcar parțial care sunt provocările pe care le întâmpină echipele de aplicatori atunci când lucrează în spațiile lor. De asemenea realizează felul în care fiecare material cu care interacționează trebuie aplicat pe perete astfel încât să poată obține cel mai bun rezultat. La finalul cursurilor, participanții știu mai bine ce să achiziționeze, astfel încât să obțină proiectul pe care și l-au dorit.

Lasă un răspuns